A KEHOP-5.4.1-16-2016-00223 kódszámú pályázat keretén belül a Bölcs Baglyok Szögi Lajos Közhasznú Alapítvány 2019. augusztusban és szeptemberben 90 órás szakmai képzést tartott vezetők, intézményvezetők, pedagógusok és szakpedagógusok számára.
A képzést saját munkatársakkal valósítottuk meg 30 fő részére,. Képzésükkel a fenntarthatósággal és energiatudatossággal kapcsolatos jó gyakorlat továbbítását értük el az általuk vezetett település lakosságának és az intézmény dolgozói állományának számára, valamint a pedagógusok által nevelt diákok részére. Így megközelítőleg 500 főt sikerült közvetve elérnünk a témával. A képzés 3 egységből és egységenként 2-2 modulból állt, melynek során az érintett vezetők és dolgozók számára célcsoport specifikus oktatási anyag került átadásra. Az 1. modul a fenntarthatósági alapismeretekről szólt, ami egy 30 órás oktatás, a 2. modul pedig az energiatudatos, fenntartható életvitelről. Az utóbbi két részre volt bontva, melynek első felében a részt vevők a mindennapi energiáról kaptak általános ismereteket, a második felében pedig az energiatakarékos életvitelről tudhattak meg többet, sok hasznos tanáccsal mellékelve. Mélyebben voltak érintve az energiával kapcsolatos általános dolgok, úgymint annak előállítása, szállítása, tárolása, felhasználása, valamint annak megújuló és nem megújuló fajtái, azok előnyeivel és hátrányaival egyaránt. Külön nagy témát jelentett az energiatudatos gondolkodásmóddal kapcsolatos viselkedésminták, szokások bemutatása és gyakorlati megvalósítása.
A pályázat során elnyert támogatásnak köszönhetően alapítványunk 2019. októberében „Hogyan gazdálkodj okosan az energiával” címmel tanulmányi versenyt hirdetett és tartott felső tagozatos (5-7. osztály), illetve középiskolás (9-10. osztály) diákok számára. A versenysorozat a fenntartható, energiatakarékos életmód témája köré épült, melynek megtartásával közelebb vittük a meglévő problémákra való megoldásokat a fiatal nemzedékhez, valamint felhívtuk figyelmüket az energiatakarékosság fontosságára. A verseny két fordulóból állt. Az első fordulóban az intézményen belüli versenyek zajlottak, majd az ott legeredményesebben szereplő osztályok jutottak tovább a térségi döntőbe. A csapatok kiválóan felkészültek, ezért szoros verseny zajlott mind az iskolai fordulókban, mind a térségi döntőben. A térségi döntőben a résztvevő csapatok élőben mérhették össze elméleti és gyakorlati tudásukat az élményalapú pedagógia módszereinek segítségével. Az egész napos programon résztvevők egy tartalmas szakmai előadásokkal fűszerezett, de leginkább élményekben gazdag és maradandó tapasztalatot magában hordozó szakmai napon vehettek részt .Jó volt látni, hogy a gyerekek milyen aktívan vettek részt a megmérettetésben és ezáltal milyen alaposan kezdtek neki a környezettudatos szemléletmód elsajátításának. A döntő két győztes osztálya egy tanulmányi kiránduláson vesz részt, ami még inkább életszerűvé tette számukra a témát, tovább mélyítve ezzel élményeiket és tudásukat.
Legutóbbi hozzászólások